Известие

Collapse
No announcement yet.

Първа кола -алфа 33 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първа кола -алфа 33 16v

    Преди 13 години в една съботна сътрин, с един приятел отидохме на пазара в Стара Загора да тестваме един голф 2 с 1.3 бензин, който един негов приятел го бил внесъл на скоро. Още с влизането на пазара я видях тази красавица, алфата, и абсолютно забравих за голфа. Все се въртях около алфата. Но момчето настояваше да тестваме голфа и ходихме да го тестваме. голф.
    След 20 минути пак бях пред алфата и вече се уговарях с продавача как ще я купувам на инвалид. Всички си спомнят тези простотии. Пак че успях да я оформя преди да наложат ограничение до 100 конски сили. Иначе нямаше да има алфа с тези данъци и мита.
    И така. На другия ден оформихме всичко и аз станах собственик,ама с пълномощно. Много се кефих, лекичко я настъпвах, пазех я.
    И така три безгрижни години, докато в един момент колата отказа да запали. Тикахме я, не запали. Дърпахме я километри с един голф, пак не запали. Дръпнахме я до един сервиз, където на другия ден колата си запали без проблем, но беше вдигнала нивото на маслото зарад бензина, който влязал през сегментите. Казаха ми да сменя маслото, но аз на скоро бях го сменил а и нямах много пари и така до като на едно извънградско каране на скорост 210 колата като че ли изгуби мощност. На връщане се качихме 6 човека и на три цилиндра изминахме 20 км. Оставаха още 10 до града, когато се чу трясък и като че ли на колата й олекна и изгасна. Оказа се че просто биялата излезнала навън през блока, нагоре.
    Междувременно и циганина (инвалида) почина, преди да успея да я прехвърля на мое име и всичко отиваше към вторични суровини.
    Но след три-четири години стоене на колата пред блока докарах една англичанка, спортвагон, свалих двигателя със скоростите и ги преместих на моята алфа. Няма да описвам как успях пък да я оформя на мое име след всичко случило се.
    Пак заминах в чужбина. След още три години пак я запалих, покарах малко и я дадох на тъста ми да я кара. След три месеца й свърши застраховката и алфата бе пак закотвена за неопределено време.
    Сега е трети опит за възстановяване на колата. Проблемите с които трябва да се справя са:
    - проблемни задни спирачки
    -тестване и при нужда отваряне на двигателя със замяна на биелни/основни лагери и тн. Двигателя е на 100хил км, звучи добре, върви добре, така че може би ще е само тестване.
    - чистачките не работят. Много трудно вървяха, когато я дадох да я карат и вероятно двигателчето да е заминало. На задната чистачка съм го пренавивал сам, и то не работи.
    - ръжда около капачката на резервоара
    - уплътненията около стъклата са заминали.
    Доста неща ще мога да ползвам от другата алфа, калниците са перфектни, както и предната броня, двигателчето на чистачките. Имаше и работещ алфаконтрол и спортен волан.

    Целта ми е постигането на много добро техническо състояние за начало, а после и цялостно пребоядисване.
    Не съм превърженик на тунинга, но леко пипване, както на GYZ 33S няма да навреди.
    От долу не съм я гледал как е, но около резервоара е много зле.


    Ако изрежа парче с дупката от другата кола ще стане ли да се завари на тази? Или има и по-лесен начин.




    Last edited by Turmans; d.m.y г., 19:52.

  • #2
    Около капачката на резервоара няма друг начин освен кърпене, кит и боя. Въпроса е да намериш правилния човек за това. Аз миналата година за комбито намерих човека и го направи като заводско.

    Останалите неща са поправими, но си заслужава да се правят, само ако купето отдолу е здраво.


    А относно спирачките има доста изписано, направил съм темата за спирачките важна, прочети разгледай, а преди това е важна да кажеш какви са спирачките отзад - дискове или барабани. Аз принципно се справям и с 2-та варианта.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

    Comment


    • #3
      Темата ти за спирачките я изчетох многократно, както и прегледах английските сайтове, с информация за конверсията. Не съм проверил руснаците какво пишат.
      Отзад съм с барабани,единия от които отворих, пипнах и сега той спира. Другия не съм го отварял. И като натисна спирачките колата леко не държи линия. С ръчната няма проблем, държи и на стръмното.
      Утре ако не вали ще я погледна от долу как е. Не очаквам проблеми от там.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Turmans Покажи съобщение
        Утре ако не вали ще я погледна от долу как е. Не очаквам проблеми от там.
        А трябва да очакваш!
        Лично аз очаквам да е за много сериозно кърпене. Колата ти е или 90-та или 91-ра година. Тоест не е с алуминизирани тенекии, както на тия след 92-ра и е много вероятно да е изгнила порядъчно.

        Предишната ми беше 1991 -ва и сега стои като паметник точно поради тая причина. Моята дори и не става за кърпене, защото е изгнила отвътре.
        За това първо това провери, а после наливай пари в нея. Чаркове за чистачки, парно и прочие има достатъчно.


        И добре дошъл , колега!
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          Прав си колега. На няколко места има прогнило. Едното място е там където е била тапата, изпаднала е и е прогнило около 10 см диаметър. Също и където е болта на предната лява седалка. Праговете не съм ги гледал, но сигурно и там ще има нещо.
          Добрата новина е че вече съм с нови ангренажни ролки и ремъци от Боби и сервиза в който работи. Също така смениха няколко семеринги и гарнитури, и сега двигателя пее. Ролките не са били сменяни изобщо, с щампа 1992.
          Следващото упражнение е изкърпване на купето отдолу...

          Comment


          • #6
            Да, кърпенето е наложително, сега е времето да се спаси колата, а много си заслужава да се спаси този екземпляр. Не останаха много, вече са екзотика. Догодина се надявам на Италфиста да има поне 5-6 бр. излъскани 33-ки.
            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

            Comment


            • #7
              Днес бях при донорчето и се сдобих с два перфектни зелени калника, парче ламарина за около гърловината на резервоара, четири джанти, спортно кормило и куп други интериорни части. Лошото е че отпуската свършва...
              Донора е спорт вагон, пининфарина. Тук там започва ръждичка, но отдолу е перфектно купето, както и праговете. Ако изрежа част от дъното, след което изрежа същата част от моята кола и заваря парчето там, а после обработя и отдолу няма ли да стане по-лесно ( евтино) отколкото да се преправя парче ламарина за там.

              Comment


              • #8
                Става и така и иначе, но помни едно важно правило!!!
                Дали ще режеш парче или ламарина, никога, ама никога не оставяй да се препокриват! Изрязваш парчето точно и го заваряваш така, че да няма двойна ламарина. Оставиш ли я някъде двойна, бъди сигурен, че точно там ще се скапе, както и да я обработваш.

                Така, че точно изрязване и чак тогава монтиране. Дори и да стане някъде дупка, по-добре да я запълниш с телоподаващото и после изпилиш с флекса, отколкото да сложиш някъде два пласта ламарина. Там не можеш по никакъв начин да я обработиш и ръждата си тръгва.
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  От утре пак излизам в отпуска и спешно търся някой да ми завари и обработи купето, че за сега съм до никъде. Ако познавате някой добър майстор/колега в София или наблизо, свиркайте.
                  Искам да стане хубаво, ако стане и евтино ще е бонус.
                  Помагайте, колеги!

                  Comment


                  • #10
                    кърпене и пребоядисване
                    ако искаш пиши
                    0884650778 или да се чуем.
                    155 осем хиляди клапана 16 вериги
                    0884650778 токи4а

                    http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related

                    Comment


                    • #11
                      Закърпих я от долу, оправих и около резервоара, пръснах от долу с боди и я пребоядисах цялата.






                      Нямам по-добри снимки за сега, при първа възможност ще кача още.
                      Сега проблема ми е че не мога да намеря амортисьори, някой да знае от къде мога да си взема чифт нови?

                      Comment


                      • #12
                        Станала е бижу.

                        Comment


                        • #13
                          Колата изглежда перфектно. Радвам се, че има още една хубава 33-ка на пътя, върната към живота.
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • #14
                            супер е колега
                            alfa 33 1,7 IE 89гд.[SIGPIC]
                            alfa 33 1.7 IE 92гд.
                            alfa 166 2.4jtd 02гд. 150к.с.
                            lancia delta 1.9td 99гд.

                            Comment


                            • #15
                              Какви амортесьори?
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X